SPRM sudah melampau

Julai 2009 – Kematian Teoh Beng Hock datang dengan mengejut dan penuh misteri. Beng Hock dijumpai mati yang terpaksa melalui siasatan di bangunan SPRM.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah merampas CPU, komputer riba dan membawa Pembantu Khas ADUN Seri Kembangan untuk disoal siasat mengenai perbelanjaan Peruntukan ADUN.

SPRM yang bertindak dengan ‘proaktif’ untuk menyiasat perbelanjaan ADUN Pakatan Rakyat kerana ada banyak aduan daripada orang ramai!

Perkara ini amat menghairankan kerana selama ini, dengan laporan rasmi sekali pun, SPRM tidak lakukan siasatan, inikan pula yang tiada aduan rasmi dibuat. Sungguh menakjubkan sekali!
Semua siasatan berkaitan Peruntukan mesti dihentikan selagi kes kematian Beng Hock tidak diselesaikan.
Kehadiran Polis dan FRU di Plaza Massalam

Kehadiran Polis dan FRU di Plaza Massalam

 

5 thoughts on “SPRM sudah melampau

  1. Salam YB.sprm ni mmg dah jd ANJING omno,mmg keje sprm ni dah mcm org tolol,asik mengikut telunjuk je.

    Ape pun bkn ke sprm ni kunun nye satu badan yg hebat(kunun nye lah)jd dah tentulah di setiap sudut bilik mereke2 tu ade cctv,jd ape masalah nye,ambil perintah mahkamah yg boleh PR merampas kemere2 tersebut,mse tu br tau terkantoi ke tak.

    Tp klu sprm dok kate bilik2 mereke tak ade kelengkapan cctv elok je tutup sprm tu,tak payh dok mengaku mereke tu hbt sgt.Bingun punye sprm.Meluatlah.

  2. saya melihat ini semua dengan perancangan Allah. Niat jahat mana-mana pihak akan terbongkar jua, dan kematian Beng Hock sebenarnya memberitahu rakyat ada sesuatu yang berlaku di sebalik tabir siasatan SPRM.

  3. Seronok sgt sye mendengar komen Yb,terutame tentang perancangan Allah tu,cumenye bgi mane kah care yg terbaik utk semue umat Islam melihat sesuatu perkare itu adelah perancangan Allah,krn ini adelah akidah,n apekah ilmu nye untuk sesaorg itu menghayatinye n mengamalkn nye.krn ilmu tampe amal sie-sie n amal tampe ilmu sesat yg nyate.Tk.

  4. Jika manusia melakukan sesuatu amal mengikut sunnatullah, seluruh alam ini akan bersamanya, jika ia bertentangan dengan sunnah alam, dia akan lakukannya bersendirian.

    roh_insan boleh baca tulisan Raja Petra “There is many a truth in the Parody” untuk lihat insiden ini daripada perspektif penganalisa politik.

  5. Salam Yb.

    Sye dah lihat,sye menerime pandangan itu,n ienye lebih menakutkn dr ape yg saye pernah tulis secare lawak didlm komen siasah.

    Saye berharap sgt seluruh Adun didlm Negeri Selangor ini bersatu hati,lupekn segale masalah2 peribadi n isu2 sampingan yg boleh digunekan oleh pihak umno mangko utk menghentam Pakatan Rakyat.

    Yb,sye melihat pd wkt ini jgn lah PR mengeluarkn ape2 isu perti didlm akhbar2 yg ade didlm m’sia ini.mahu pun Harakah atau Suara Keadilan,segale sengkete didlm PR akn di explotasikn oleh media bn bg mendptkn kepentingan diri mereke.

    Sye berharap segale masalah dlmn yg di alami selesaikn lah didlm bilik2 mesyuarat PR,bergaduh lah puas2,hentaklah meje2 tu smp pecah,tak mengape,asalkn segale pergaduhan tdk diketahui umum.Biarlah Harimau yg berade didlm perut,tetapi Kambing jue yg terlihat.

    Selaku rakyat Negeri Selangor,sye doakn agar seluruh Adun PR dpt menunjukkn satu model yg baik kpd rakyat,dgn menjadikn diri mereke satu pakatan adek beradek yg jujur n kukuh,krn perkare yg sdg saye takuti adelah bile PR tumbang di Negeri tercinte ini.

    Sekali lagi sye doakn YB serte Adun2 yg lain akn diberi kekuatan n hidayah dr Allah s.w.t didlm memperjuangkn Agama didlm Negeri Selangor ini.Tk.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s